Tallinna Kaubamaja Grupi müügitulu kasvas

14. aprill 2020

Tallinna Kaubamaja Grupi 2020. aasta I kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 175,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 7,4%.


Foto: Andras Kralla

Kontserni 2020. aasta 3 kuu maksueelne kasum oli 4,1 miljonit jäädes aasta varasemale alla 0,2 miljoni euroga. Aruandeperioodi puhaskahjumiks kujunes 1,7 miljonit eurot.

„Grupile olid aasta esimesed kaks kuud igati edukad. Nii oli näiteks Kaubamaja veebruarikuine kampaania Kodu Aeg viimase 9 aasta edukaim. Ka Grupi autosegmendi müügid ületasid märgatavalt aasta varasemaid tulemusi, “ ütleb Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp.


„Pööre toimus märtsi keskel, kui kuulutati välja eriolukord ning külastatavus Kaubamajas ning ABC KING, Shu ja I.L.U. poodides järsult langes,“ nendib Puusepp ja lisas, et Kaubamaja 60. juubeliaastal peavad nad tõdema, et ka nende grupi staažikad töötajad ei suutnud ajaloost meenutada perioodi, mil müügisaalides on olnud nii vähe kliente.


"27. märtsil välja kuulutatud kaubanduskeskuste sulgemine seiskas kauplemise sootuks ning müük jätkus vaid Kaubamaja ja I.L.U. e-poodide kaudu. Samal ajal kogesime Selveris toidu- ja esmatarbekaupade ostupaanikat ning pingutasime võimete piiril, et tagada kauba kättesaadavus ja harjumuspäraselt kvaliteetne ostukogemus. Seega kajastavad meie seekordsed kvartalitulemused kahte edukat ja ühte väga erilist ning meile kõigile harjumatute nõrgemate numbritega kuud.“


„Märtsi keskpaigast alates oleme aktiivselt tegelenud kõigi Grupi e-poodide arendusega, et toime tulla hüppeliselt kasvanud nõudlusega,“ räägib Puusepp. „Alanud nädalal avame mitu uut komplekteerimiskeskust Selveri poodide baasil, oluliselt on lisatud ressurssi ka Kaubamaja ja I.L.U. e-poodide töösse,“ lisab ta. „Loomulikult käib pidev töö, et tagada viirusepuhangu ajaks klientidele ja töötajatele veelgi ohutum ostu- ning töökeskkond - lisaks desovahendite kõigile mugavalt kättesaadavaks tegemisele on Selveri ja Kaubamaja Toidumaailma kassadesse paigutatud kaitseklaasid ja teeme keerulises hankeolukorras oma parima, et soetada üldises defitsiidis oma eesliini töötajatele kaitsemaske ja kindaid.“

Puusepa sõnul on veel vara ennustada, milline on koroonakriisi mõju ulatus, kuid kahtlemata saab olukord olema kaupmeeste jaoks keeruline, seda nii laiaulatusliku majanduslanguse tõttu kui ka võimalike pikaajalisemate muutuste pärast üldises tarbijakäitumises.


Selveri supermarketite ärisegmendi 2020. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli 118,3 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 6,7%. 2020. aasta I kvartalis oli supermarketite segmendi maksueelne kasum 3,4 miljonit eurot, ületades eelmist aastat 1,0 miljoni euro võrra. Supermarketite segmenti kuulub septembri lõpu seisuga Selveri kauplustekett 53 Selveri kaupluse, e-Selveri, rändpoe ning kohvikuga, kogumüügipinnaga 101 tuhat m², ning Kulinaaria OÜ.


Kaubamajade ärisegmendi 2020. aasta 3 kuu müügitulu oli 21,1 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 7,6%. Kaubamajade segmendi 2020. aasta I kvartali maksueelne kahjum 1,0 miljonit eurot on eelmise aasta sama perioodi tulemusest kõrgem 0,5 miljoni euro võrra.


Autokaubandussegmendi 2020. aasta esimese kolme kuu müügitulu oli 33,1 miljonit eurot, ületades 25,5% eelmise aasta sama perioodi tulusid. Aasta I kvartalis müüdi Grupi autosegmendis kokku 1348 uut sõidukit. Segmendi 2020. aasta 3 kuu maksueelne kasum oli 0,3 miljonit eurot, olles 0,3 euro võrra aasta varasemast sama perioodi kasumist väiksem.


Grupi jalatsikaupluste 2020. aasta 3 kuu müügitulu oli 1,6 miljonit eurot. Esimese kvartali kahjum oli 0,9 miljonit eurot, mis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on 0,5 miljoni euro võrra nõrgem tulemus.

Kinnisvarade segmendi 2020. aasta 3 kuu grupiväline müügitulu oli 1,3 miljonit eurot, vähenenud möödunud aastaga võrreldes 4,9%. Segmendi 2020. aasta I kvartali maksueelne kasum oli 2,7 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta sama perioodi tulemust 0,8%.

                                                                                                            Allikas: Kaubandus.ee