Osa poekette tõmbab laienemisele pidurit

21. jaanuar 2014

Maxima teatas, et loobub Kärdlasse ja Kundasse poe rajamisest ning müüb soetatud kinnistud maha. Väiksemates paikades elanike arv langeb ning paljudes kohtades on juba piisavalt kaupluseid, mistõttu ei ole otstarbekas sinna laieneda. Keskendutakse pealinnale ja selle ümbrusele.


«Konkurents on Eestis kauplusekettide osas üliterav ja et kauplemisel plussi jääda, tuleb ka laienemisplaanid väga teraselt üle vaadata,» nentis Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid.


Statistika näitab tema sõnul selgelt, et väiksemates Eesti linnades pigem elanike arv langeb ja paljudes neis kohtades on ka juba piisavalt kaubanduspindu, mistõttu ei saa ka nendesse linnadesse lähiajal uusi kauplusi juurde rajada.


«Siiski on praegu ennatlik rääkida, kuhu me lähiaastatel kindlasti laieneda ei plaani,» nentis Erilaid. Tema sõnul keskendub Maxima praegu peamiselt laienemisele pealinnas ja selle ümbruses, kus elanike arv on aasta-aastalt suurenenud. «Täpsematest plaanidest saan teada anda aga ikka siis kui juba ehitus käima läheb,» lisas ta. 


«Me pole viimastel aastatel väiksematesse kohtadesse kauplusi plaaninudki. Seega, pole ka olnud põhjust neist projektidest loobuda,» kinnitas Rimi Eesti Foods AS pressiesindaja Katrin Bats. Tema sõnul on seni kõik planeeritud projektid töös, mõned neist on küll edasi lükkunud, põhjustel, mis ei sõltu otseselt ettevõttest. Selveri pressiesindaja Annika Vilu kinnitas, et ideid, mõtteid ja unistusi on alati rohkem kui rajatavaid kauplusi. «Suhtleme arendajatega pidevalt, teeme tasuvusarvutusi ja esitame oma pakkumisi. Uus kauplus peab olema kõigile osapooltele kasulik,» ütles Vilu.


Vaid ETK Grupp kinnitas, et maapiirkondade ja väiksemate asulate kliendid on olulised.

ETK Grupis on üle Eesti kokku ligi 350 kauplust. Neist üle 250 on ketimärgikauplused: Maksimarketid, Konsumid ning AjaO kauplused. Neist viimane (150 kauplust) on omakorda väikese kodupoe formaat, mida on kõige rohkem maapiirkondades ja väikeasulates.


«Ei meenu ühtki juhust, kus mõni avalikult väljakuulutatud maa- või  väikeasula pood oleks ETK Grupis avamata jäänud. ETK Grupile kõik maapiirkonna kliendid väga olulised, kindlasti ka kundalased ja hiidlased,» lisas ETK turundusdirektor Andres Lember.

                                                                                                                Allikas: Tarbija24