Kuidas saab kaubandus töötajates ja klientides turvatunnet luua?

14. aprill 2020

COVID-19 levik sunnib paljusid kaubandus- ja teenindusettevõtteid senisest enam oma töötajate ja klientide turvalisusele mõtlema. Turvatunde tekitamiseks on praegu oluline mõõta ka töötajate kehatemperatuuri, sest see on üks peamisi koroonaviiruse tunnuseid. Kuidas aga palaviku mõõtmist automatiseerida?



Foto: G4S

Palavik ei ole koroonaviiruse ainus tunnus ja kõigil nakatunutel seda ei esinegi, kuid samas on kehatemperatuuri tõus üks peamisi sümptomeid, mis aitab haigestunut ära tunda.

Samas on iga töötaja või kliendi kehatemperatuuri mõõtmine käsitsi liialt ajakulukas.


Turvateenuseid pakkuva G4Si sõnul on palaviku mõõtmist võimalik ka automatiseerida ja sellest võiks saada ka turvasüsteemi üks osa. Sellist süsteemi on võimalik turvaprotsessi integreerida ka nii, et näiteks läbipääsuväravad kõrgema kehatemperatuuri tuvastamise korral lihtsalt ei avane ehk inimene tööruumidesse siseneda ei saa.

Eriti oluline on sellise süsteemi rakendamine näiteks büroohoonetes, tehastes, kaubanduskeskuses või kauplustes, kus liigub palju inimesi.

Uus palaviku tuvastamise lahendus koosneb termokaamerast ja tipptasemel analüütikast, mis lubab inimese kehatemperatuuri mõõta kuni viie meetri kauguselt ja mida ei sega maskid ega mütsid.

Muidugi ei garanteeri automaatne temperatuuri mõõtmine kõigi viirusekandjate avastamist, kuid annab siiski lisakindluse nii töötajatele, klientidele kui külastajatele, keda kontrollitakse. See aitab minimeerida võimalust, et nakatunu puutub kokku suure hulga teistega, keda ta potentsiaalselt nakatada võib.

                                                                                                            Allikas: Kaubandus.ee