Hollandlane tahab Eesti mehest džentelmeni teha

19. september 2017

Ühelt poolt härrasmehelik, teiselt poolt oma julgete reklaamikampaaniatega kriitikat pälvinud Hollandi päritolu Suitsupply avas eelmisel reedel Eestis esimese poe. Asjatundjate hinnangul võib Eesti päritolu Baltmanil ja Tallinna Kaubamaja meesteosakonnal nüüd keeruliseks minna, kuid nemad ise uues pintsakumeistris ohtu ei näe.

«See on täiesti talutav,» ütleb Suitsupply asutaja ja tegevjuht, hollandi päritolu Fokke de Jong hooletult oma töötempo kohta mõni tund pärast seda, kui on eralennukiga Tallinnas maandunud, et tähistada esimese siinse poe avamist möödunud neljapäeval. «Õnneks saan aasta-aastalt järjest enam teha asju, mis mulle meeldivad,» lisab ta naerdes.


«Me tegutseme USAs, Euroopas ja laieneme Aasiasse – seega on alati kusagil midagi toimumas,» räägib de Jong. Kuigi Suitsupply loodab suurendada kaupluste arvu praeguselt 80-lt aasta lõpuks 90–95-le, hindab ettevõtte juht rõivabrändi kasvutempot siiski mõõdukaks.

«Näiteks USAs oleme viie-kuue tegevusaasta jooksul avanud 30 poodi, aga mõnele sealsele ettevõtjale on arusaamatu, miks meil juba sada poodi ei ole,» võrdleb hollandlane.


Peab end mõtteviisilt eriliseks

2000. aastal asutatud ja moe-Mekades Londonis, New Yorgis, Zürichis ja Milanos kauplusi pidava Suitsupply 44-aastases lehvivate juustega omanikus on kindlasti hea annus boheemlaslikkust ja loovat mõtlemist. Selgub aga, et Suitsupply on küll mänguline, kuid siiski väga selge kontseptsiooni, eristuva äriidentiteedi ja võrdlemisi mõistliku hinnapoliitikaga ettevõte.


«Me saame seda teha seetõttu, et oleme vertikaalne ettevõte: me disainime ise, toodame ise, müüme ise. Meil on otsesuhtlus kliendiga ja see teeb toote tema jaoks odavamaks,» põhjendab Suitsupply tegevjuht. Ka ei kuluta ettevõte liiga palju raha turundusele ja PRile, vaid panustab rohkem suust suhu levivale reklaamile, iseäranis sotsiaalmeedias. «Meie juures ei pea mees kulutama kuu või kahe kuu palka pintsaku peale,» märgib ta.


Peamise erinevusena teistest kiirmoe- või meesterõivaste kettidest nimetab de Jong siiski mõtteviisi. «Kui sa vaatad ükskõik milliseid tuntumaid moebrände, siis nad võtavad end tohutult tõsiselt. Me oleme märksa mängulisema lähenemisega. Ma arvan, et selle poolest me paistame ka silma,» muigab hollandlane. Tema sõnul suudavad nad just oma mängulise lähenemisega panna pintsaku kandmise peale mõtlema neidki mehi, kes tavaliselt seda kaaluda ei võtaks.


Traditsiooniline meetod moodsas kuues

Seejuures on ettevõte jäänud truuks algupärale, millest ta 2000. aastatel alguse sai. De Jong oli viimase kursuse juuratudeng, kui otsustas ülikooli pooleli jätta ja keskenduda oma teisele tegevusele. Ta müüs toona oma auto pakiruumist Itaalia brändirõivaid ja korraldas sõpruskonnale moepidusid.


Suitsupply pintsakukangad valmivad tänini Itaalias – jalanõudki tulevad sealselt kingsepalt –, kuigi rõivad õmmeldakse kokku mujal Euroopas ja Hiinas. Üks Suitsupply kangaste ebatavaline koostisosa on hobusejõhv, mis annab tavapärasele puuvillasele kangale elastsust.


«Selline vanamoodne meetod muudab ülikonna kergesti vormitavaks. Loomulikult teevad seda teised ettevõtted ka, aga meie pakume seda sellise hinnaga nagu ei keegi teine,» on de Jong veendunud.

Ka Suitsupply ärimudeli ülesehitamisel on ärimees võtnud eeskuju itaallastelt. «Ma nägin, mis oli nende efektiivsuse taga,» ütleb de Jong.


INFOKAST: Suitsupply

  • Asutatud 2000. aastal 27-aastase hollandlase Fokke de Jongi ühikatoas.
  • Peakontor Hollandis Amsterdamis, kontorid New Yorgis ja Shanghais.
  • Rõivakangad toodetakse mainekates Itaalia kangavabrikutes, nagu 1663. aastal asutatud riigi suurim kangavabrik Vitale Barberis Canonico ja 1865. aastal asutatud Reda.
  • Kauplused USAs, Hiinas, Singapuris, Mehhikos, Suurbritannias, Kanadas, Belgias, Saksamaal, Hollandis, Itaalias, Valgevenes, Šveitsis, Lätis, Leedus, Eestis ja Venemaal – kokku üle 80 poe.
  • Tallinnas Rotermannis asuv kaupluses pakub lisaks eritellimustööd ning kiireloomulisemateks mugandusteks on kohapeal rätsep.
  • Järgmine uus kauplus siinkandis on plaanis avada Helsingis.
  • Alates 2008. aastast Hollandi rahvusliku olümpiameeskonna ametlik partner.
  • 2016. aastal oli käive 210 miljonit eurot. 2017. aastaks ennustab ettevõte 25-protsendist käibekasvu.
  • Tänavu jaanuaris andis tööd 1200 inimesele.
  • Suitsupply tooted on kolmes hinnakategoorias. Eesti esinduspoes saab pintsaku näiteks kätte 270, 330 või 370 euro eest.

                                                                                           Allikad: Suitsupply, Postimees